Skip navigation MENU

Scheveningen

In 2023 loopt dit project van 10-17 augustus.

Kenmerkend aan het boulevardproject Scheveningen is dat je veel mensen spreekt. De ene keer is een gesprek kort en de andere keer voer je een lang gesprek. Vooraf is dat niet in te schatten. Het mooie is dat je elkaar niet kent en de kans klein is dat je elkaar weer ontmoet. Daarom kan er vrij en in alle openheid gesproken worden.

Heel wat mensen zijn teleurgesteld. Soms door het lijden in de wereld of door wat christenen of niet-christenen hebben gedaan. Een echt antwoord hebben we daar niet op. Wij mensen zijn niet volmaakt. Tijdens de gesprekken mogen we open en eerlijk Gods liefde doorgeven. Hij heeft zijn Zoon Jezus Christus gestuurd om voor onze zonden te betalen en de band met God te herstellen.

Om de blijde boodschap door te kunnen geven staan we als team elke ochtend stil bij Gods Woord. Wat zegt God in de Bijbel tot ons en wie wil God voor ons en andere mensen zijn? Wat heeft God ons beloofd en waarin onderscheid het christelijke geloof zich van andere godsdiensten. Het zijn levensvragen. Bij dit project vinden we het daarom belangrijk dat je “belijdenis van je geloof” hebt gedaan. Want een vraag aan een ander is ook een vraag aan jezelf.

’s Middags gaan we van de Ichthuskerk in Scheveningen naar de boulevard. Daar wordt het team van 6-8 medewerkers opgesplitst in tweetallen. Ook wordt de boulevard opgedeeld in 3 of 4 delen. Daarna ga je samen op stap. Omdat je elkaar meestal niet kent vertel je aan elkaar wie je graag aanspreekt en vervolgens doe je dat. Het klinkt vrij simpel, maar het is soms best moeilijk. Het mooie is dat je er niet alleen voor staat. Je gaat samen op stap. Meestal merk je ook wel dat God je helpt om te spreken als het moeilijk is. Overtuigen hoeven we niet!

Wil je een mooie en zinvolle vakantie en vind je het leuk om een week van je zomervakantie met “geloofsgenoten” op te trekken en de vrijdagavond gezellig af te sluiten met vuurwerk op de boulevard dan zijn we naar jou op zoek. Wij kijken uit naar jouw aanmelding!

Stuur een e-mail naar het adres beachreach.eenr@gmail.com. Wij reageren dan en informeren je verder.

Het project draait tijdens de zomervakantie 2023, week 32 en/of 33. De exacte datum is nog niet bekend en is mede afhankelijk van het aantal teamleden en de beschikbaarheid van de teamleden.

Projecten overzicht

Meedoen

Benieuwd hoe jij kunt meedoen?